Predictive Analysis Of The Number Of Spare Parts And Techincians In Service Employment In The Automobile Industry

Tuğçe İkizler, A. Engin Özçelik, Banu Çalış Uslu

Abstract


Satış sonrası hizmetler planlama ve uygulama, yedek parça temini, onarım ve bakım gibi faaliyetleri kapsamaktadır. Özellikle otomotiv sektöründe satış sonrası hizmetler, otomobil üretimi kadar maliyetleri etkilemektedir. Ancak otomotiv sektöründe satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerinin kalitesini ölçmek için teorik bilginin gerçek dünyadaki uygulamalarını gösteren çalışmalar sınırlıdır. Ayrıca, hizmet tabanlı tahminleri geçmiş ve gelecek yıllara ait bilgilerle karşılaştıran bir araştırmaya rastlanmamıştır. Ancak satış sonrası hizmetlerden elde edilen kazanç çoğu zaman üründen elde edilen kârdan daha fazladır. Bu araştırma makalesinde öncelikle satış sonrası hizmetlerden elde edilen kazanç ile ürün satışlarından elde edilen kazanç arasındaki ilişki açıklanmıştır. Sonrasında yetkili ve özel servise bakım ve onarım için gelen araç sayısı, yapılan işlemler ve kullanılan malzemeler, malzemelerin tedarik süreçleri, personel yapısı ve istihdam arasındaki ilişki incelenmiştir. Son olarak tahmin yöntemlerini uygulamak için R ve SPSS programları kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarla 2018-2020 yılları arasında ortalama, standart sapma gibi değerler hesaplanmış, bir sonraki yıla ait tahmini araç giriş sayısının uygun olduğu sonucuna varılmış ve verilerin mevsimsellik göstermediği görülmüştür.


Keywords


After-sales services, Automobile industry, Statistical analysis

Full Text:

PDF

References


OICA, 2007, 28.08.2024. Available: https://web.archive.org/web/20151025155110/http://www.oica.net/category/production-statistics/2007-statistics/:

Chiaberge, M. (Ed.). New trends and developments in automotive system engineering. BoD–Books on Demand. 2011.

Anthony, B., Majid, M. A., & Romli, A., “An Analytical Study Evaluating the Applicability of a Developed Innovative E-Sourcing System for Automobile Based Firm,” In 2018 International Conference on Innovation and Intelligence for Informatics, Computing, and Technologies (3ICT) 2018, (pp. 1-6). IEEE.

DOI: 10.1109/3ICT.2018.8855754

Öztekin, S. Ç., “Demand analysis of the Turkish automobile sector, Ordu University, Institute of Social Sciences,” Ordu, 2016.

Firuzan, A. R., Kuvetli, Ü., Gerger, A., “Alti Sigma Metodolojisi Ve Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama,” Journal of Yasar University, 25(7), 4176-4188, 2012.

Yalçın, Berker. “Covid-19 pandemisinin otomotiv sektörü üzerindeki etkilerinin panel veri ekonometrisi yaklaşımıyla araştırılması,” Master's Thesis. Bursa Uludag University, Bursa, 2021.

Özçelik A. E., Karan, B. 2021. “The Effect of The Pandemic Process on The Automotive Industry and Production,” MAS Journal of Applied Sciences, 6(4), 926–939, 2021.

DOI : https://doi.org/10.52520/masjaps.136

Taşkın, Ç. and Gönüller, Ş., “Satış Sonrası Hizmetlerde Müşteri Sadakatinin Öncülleri: Mercedes Otomobil Markası Üzerine Bir Araştırma,” Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(32), 113-134, 2018.

Şirin, M., 14.07.2024, Türk Otomotiv Sektörü, Available: https://www.endustri40.com/turk-otomotiv-sektoru/:

Kaya, O. 2022. “The Relationship Between After-Sales Services, Customer Experience, Service Innovation and Customer Satisfaction in the Automotive Industry,” PhD Thesis. Maltepe University, İstanbul, 2022.

[11] UİB, 11.04.2024 Türkiye’de Otomotiv Endüstrisi, Available: https://uib.org.tr/tr/kbfile/turkiye-otomotiv-endustrisi-raporu:

Automotive Manufacturers Association (OSD), 2023, Automotive Sector Report. Available: https://www.osd.org.tr/osd-yayinlari/otomotiv-sektoru-aylik-degerlendirme-raporlari

TOGG, https://www.togg.com.tr/: [30 Kasım].Coifman, B., McCord, M., Mishalani, R. G., Iswalt, M., & Ji, Y. 2006, March. Roadway Traffic Monitoring from an Unmanned Aerial Vehicle. In IEE Proceedings-Intelligent Transport Systems. 153(1): 11-20. 2022.

DOI : http://dx.doi.org/10.11113/jt.v79.9987

Binay, İ., “After-sales services in the automotive sector in the EU process” (Master's thesis, Sakarya University), 2006.

Akçay, M., “Otomotiv servislerinde toplam kalite yönetimi anlayışı çerçevesinde müşteri memnuniyeti üzerine bir alan araştırması (Denizli, Aydın, İzmir örneği),” (Master's thesis, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü)., Denizli, 2008.

Yildiz, B., “Evaluations on the Judgments regarding the Indemnity Right of Self-Employed Commercial Agent,” Inonu UL Rev., 13, 534, 2022.

DOI : https://doi.org/10.21492/inuhfd.1177893


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Selcuk University Journal of Engineering Sciences (SUJES) ISSN:2757-8828

Abstracting and indexing

Index Copernicus International

scholar_logo_64dp.png

Selcuk university journal of engineering sciences (Online)

ICI World of Journals

ResearchBib